torsdag 15 april 2010

Tillbaka på stigen

Blir så fånigt att skriva engelska titlar på inläggen jämt. Alice är på rätt väg i alla fall. Hon ligger just nu och leker med nappen i vagnen (alldeles för kort sömn...). Man hörde redan i morse när hon vaknade att hon var mer sitt rätta jag. Hon har ätit och druckit ungefär som vanligt och det är såååå skönt.

Vi är tillbaka också vad gäller städtorsdag! Har inte städat här hemma sen den 11 mars (på en torsdag). Smutsigt? Nä frun har ju städat och jag fuskade ju en fredag i slutet av mars, men det är skönt att vara tillbaka till rutiner! Alice har som vanligt lullat omkring och jag har fått tagit välbehövliga pauser för blöjbyten, lek och läsning!

Så här när ens barn blir sjukt är det skönt att ha familjer i sin närhet som ställer upp och skjutsar till aktiviteter så att inte de andra döttrarna får lida. Tack Björks och Juneviks!

Jag var ute och hämtade frun på jobbet i går. Jag hade sett till att köpa konferensfika som jag tog med mig så att hon kunde cykla till jobbet i dag och slippa ta med det.
Följande konversation kunde då höras i personalrummet på skolan.
"Pontus ringde, han kommer och hämtar dig och har med sig fikat till i morgon!", säger kollega nr 1.
"Oj då det var snällt och jag som inte ens bett honom!", svarar frun.
"Men du har ju gift dig med en tjej!", utbrister kollega nr 2.

Vet inte hur jag ska tolka det, men jag har nog vissa (av de goda) kvinnliga kvalitéerna. Jag får utveckla det mer en annan gång, nu lär jag hämta 2 döttrar. Men dessa kvalitéer är nog en förutsättning om man ska "överleva" i ett hus med fru och 4 döttrar.

1 kommentar:

  1. De var skönt att Trallan är tillbaka. Det är ju kul att jag fått en tjej i allafall, det är ju att tänka lite själv och inte bara simultanförmåga vi kvinnor är begåvade med, och där har du ju fått en hel del. KRAM

    SvaraRadera