tisdag 13 april 2010

Puke!

Ät aldrig snö som blivit gul visste jag men drick inte heller vatten ur vattenpölar. Eller så kanske jag visste det, men inte min kära Alice... Hon har spytt sen 05:38 i morse. Fyllt på med vätska som sedan spytts upp, all day long.

Nu ligger hon och sover och har fått behålla en halv kiwi i 1 ½ timme. Vi har hunnit med en årskurs 1 kontroll med Julia på morgonen. Annars har vi varit hemma och torkat spyor och tvättat. Ellen har varit tålmodig och fått roa sig på egen hand. Hur kul är det att spela stress själv? Datorn slog ihjäl en halvtimme. Vi fick i alla fall en stund då Alice sov, ute i solen med kaffe och pepparkakor och Gunne-bulle/ar. Julia fick gå hem själv men blev mött av en glatt cyklande Ellen.

Adelina har sålt majblommor med Sara innan klarinettspelningen. Ellen har faktiskt fått lämna Tillasvägen en stund i dag när hon var på gympa, det var nog tur...

Första ol-träningen för Adelina var i dag med 15 tjejer och killar från 10-13 år som lär sig utvecklas i "den ultimata sporten"! Ett roligt gäng som kommer att ha kul i vår!

Om tvättmaskinen går för högvarv i vanliga fall så kan jag säga att den har gjort rätt för sig i dag! Sverigetvätten från Cylinda, det är grejer det!

1 kommentar:

  1. Lilla gumman de var inte kul du får ge henne rivet äpple de brukar ju gå bra sen hoppas jag att hon har fått ur sig alla skit och inte dricker ner vatten. Ge henne en kram i morgon och de andra duktiga också.

    SvaraRadera