måndag 23 november 2009

Anzeige

I början av 80-talet, närmare bestämt 1984 så kände jag att "Ett hockeylag måste jag ju heja på." I fotboll var det ju Östers IF som är laget i mitt hjärta, men i ishockey hade jag inget. PeeWee är ju inbiten AIK:are så det var ju inget alternativ. Smålänning som jag är så borde väl HV varit ett naturligt val men de var inte med i elitserien då och det tackar jag gudarna för... Modo låg sist i serien och åkte till och med ur Elitserien, men jag har sedan dess varit mitt Modo troget och det har alltid känts rätt!

"Ni i Sverige måste vara rika!", sa en engelsman till sin svenska pilot när de flög över Sverige.
"Vad då då?, undrade piloten.
"Men det är ju swimmingpooler i varje hus!", sa då engelsmannen.
"Nä, det där är inga swimmingpooler, det är studsmattor!", svarar piloten.
Alla har dem men ingen använder dem rätt... Man studsar 1 åt gången, hmm, shit Sherlock många föräldrar som orkar/har tid/bryr sig att kolla. Det finns ju anledningar till att man har säkerhetsföreskrifter på saker men är det någonstans det tullas på så är det just på dessa. En leksak för tonåringar, ja, men inte för småbarn...
Behöver jag fortsätta? Köp en boll i stället om man vill att barnen ska röra på sig! Så snälla låt de stå ute hela vintern, tack!

Nu har Alice smaskat klart på lunchen och hon ska sova själv ska jag ta en bit banankaka med grädde och en kopp kaffe, jag laddar för Onsdagsligan!

1 kommentar:

  1. laddar redan idag? :) låter som det blir ett tufft pass med andra ord!

    SvaraRadera