torsdag 5 november 2009

En skön känsla

"Är ganska stolt när jag klättrar upp och sätter mig på stolen!"

Snön virvlar utanför fönstret, Alice och jag har städat hela huset och nu sitter jag åter med kaffe framför datorn. Ganska så najs känsla! Hade en bra men hektisk eftermiddag igår. Det var dans i Gagnef och döttrarna fick,om de ville, ta med en kompis för att kolla.
1. Alice vaknar, ger henne banan till mellis.
2. Dukar fram mellis till 5 tjejer som strax ska komma hem.
3. När tjejerna kommit, ta med Alice och hämta Ellen på förskolan.
4. Lämna Alice och Ellen hos Juneviks.
5. Hem och plocka undan mellis och stoppa 5 tjejer i bilen.
6. Kolla på dans (sitter tårögd av stolthet när man ser vilken koll de har).
7. Skjutsa hem, lämna en dotter och hämta 2 hos Juneviks för att sedan återigen ha 5 barn i bilen sista biten hem.
8. Åka till Juneviks för att hämta 2 simtjejer som ätit middag.
9. Hem igen till ett dukat bord, tack Frun.
Ser efter detta fram emot att lossa på hästkrafterna och springa lite intervaller. 3 stycken... Det var 3 stycken och tränade varav 2 gubbar äldre än mig... Tur att jag inte förberett något. Det blir inga intervaller. Tänker att jag ska se till att förbereda nästa veckas träning genom att sätta ut lite reflexstavar men efter att ha satt ut 2 så dör lampfan...inte min kväll helt enkelt! Nya tag utan lampa till helgen!
Just det, Ellen och Alice spelade ju spel i morse, mörkt var det i alla fall...

2 kommentarer:

  1. wiiiiiiiiiiih, håller du i någon form av löpträning för vuxna? får man vara med? :)

    SvaraRadera
  2. Snyggt Alice behärskar stolarna och när hon kollar var bordet är när hon reser sig Helkoll på det mesta, men när man hört hur pappan låter när han gör något fel så förstår man varför Alice tror att man skall väsa när något går emot....

    SvaraRadera