tisdag 3 november 2009

Clementinskal är inte gott...

Har en skön dag med Alice. När vi var och handlade och jag stod och plockade i äpplen satte hon tänderna i en clementin! Vi har läst lite i sängen. Känner mig lite trött idag, låg och tänkte gå och kissa mellan 03:00-05:00. Varför ska det vara så svårt att bara gå upp och sen somna om…
Var på utvecklingssamtal för min Julia igår. Hon är ju en pärla! Det är ju alltid skönt att höra att det går bra för sina barn i skolan och att man kommer på en plan för att utvecklas mer. Det tråkiga är ju då man som pedagog har flera elever som riskerar att inte nå målen och hur man än vrider och vänder sig så har man ändå inte mer hjälp att erbjuda. ”Nä, tyvärr så kan vi inte ge ditt barn den hjälp han/hon har rätt till, det finns helt enkelt inga pengar…” Så skulle det kunna låta, men på något outgrundligt sätt fortsätter pedagogerna runt om i landet och sliter arslet av sig för sina elever. Vad blir tacken? Glada och tacksamma föräldrar och en elever som i framtiden kommer att vara tacksamma för att hans/hennes fröken/magister hjälpte. Man kanske ska vara nöjd med det…
Hade 7 brudar här hemma en stund igår eftermiddag, låter kaosartat men det är nästan enklare om de har en kompis att leka med efter skolan/förskolan än att gnessa på sina systrar.
Alice ska ut och sova i vagnen en stund. Det brukar bli länge i sådant här väder. Ska passa på att lägga mig på sängen en stund själv också. Jag lär dock ställa klockan för 12:30 ska Ellen hämtas vid slogboden!

"Syns det att jag ätit själv..."

2 kommentarer:

  1. Funderar vad det är Alice har ätit så såg hon ju inte ut någon gång i helgen.

    SvaraRadera
  2. förlåt jag har tippat löv och ris här hemma i skogsbrynet.

    SvaraRadera