måndag 16 november 2009

Kryssar lugnt...

Ska se till att fylla i mina blanketter till FK idag. Ringde i fredags och skulle beställa hem blanketter till Frun… Knappar in personnummer för henne och barnet och när jag tror jag är klar säger rösten, ungefär så här: ”Datumet för anmälan ligger längre fram i tiden än 1 månad, vi kan därför inte godta anmälan.” Det är ju synd att planera i god tid. Men har ringt idag i stället och då gick det bra, å sååå glad jag är! (för dig Andreas)
Det var en skön morgon med vila ända fram till 7:10, Alice vaknade 5:44 men somnade om på mig/bredvid mig i tarrsängen. Jag, Ellen och Alice åt fortfarande frukost när mina stora tjejer drog iväg på sina cyklar. Vi tog sen en cykeltur bort till förskolan och lämnade Ellen innan Alice och jag promenerade bort för att se om det fanns något kvar av snögubbe. Har haft Snickarn här på förmiddagen och Alice har varit hjälpsam och langat skruvar. Nä nu lär jag kryssa…
Funderar dock vem är vem? Alice eller Ellen?



4 kommentarer:

  1. hur blev det med receptet på saffranskaka? mysigt med bak och mys!

    SvaraRadera
  2. åh tack! förlåt, tänkte inte på att du kanske skrev det i kommentatorsfältet...

    SvaraRadera
  3. Jag vet ju vem som är vem... eller... är det Julia eller Ellen överst? Absolut Ellen till vänster och Alice till höger, men det går ju bara att se på kläderna! Puss!

    SvaraRadera
  4. De översta är ju taget i Sockerklaras och det kan väl inte vara Alice men vem Julia eller Ellen jag tror på Julia.

    SvaraRadera