fredag 13 november 2009

BVC ock FK

Pratade nyss med BVC om jag kunde åka ner med Alice och vaccinera henne nu när de står klart att även barn från 6 månader till 3 år ska/kan vaccineras.
Så här stod det i en artikel i DN i går.
"- Det är positivt att kunna göra den här rekommendationen eftersom små barn under fyra år löper en större risk att drabbas svårt av influensan, med sjukhus- och intensivvård som följd, säger Jan Liliemark."
"Vi fick reda på detta via media i går och har inte kunnat planera ännu." Det var svaret jag fick från BVC.
Varför ska systemet vara så trögt? Det är väl bara att meddela att alla småbarnsföräldrar som vill vaccinera att komma.
"Det finns inte tillräckligt med vaccin." får man då som svar...
Men se till att skaffa det då!
Jag vet att de gör sitt jobb på BVC, det är det tröga systemet som irriterar...
Nu ska jag se till att fylla i föräldraledighetsblanketten till FK, där har vi ett system som inte är trögt...eller?

2 kommentarer:

  1. Samtidigt läser man det här och ställer sig frågan: vad sprutar vi in i våra små barns kroppar? Inte lätt att veta vad som är rätt...

    http://hd.se/ledare/2009/11/02/oroande-tyst-i-sverige/

    SvaraRadera
  2. min erfarenhet av fk är ju inte den snabbaste precis men jag är glad ändå.

    SvaraRadera