fredag 6 november 2009

Slask

Ellen frågar så fort systrarna cyklat iväg till skolan i morse ”Får jag spela dator?” Det var just en sån liknande fråga som var början till att jag blev på ett uselt humör hela kvällen igår. Gick till och med och la mig nere i mörkret i soffan och fällde en tår när 4 döttrar låg i sina sängar. Ibland önskar man sig lite tacksamhet från sina barn… Kommer fram till att det inte blir bättre om jag är arg och sur. För hur de än är, älska dem som mest när de förtjänar de som minst.
Idag har Ellen och jag bakat och ja, Ellen fick spela dator medans degen jäste.
”Pappa, på det där stället där det finns sånger? Kan jag få stänga av den låten?”
”Kan du det då?”
En snabb flytt med musen och en knapptryckning senare.
”Ja.”
De kan en hel del de små liven. Har nog sagt till Alice 50 gånger att hon ska sitta ner på stolen. Hon är lite trött idag men kan ändå springa orientering. Hon har hittat en gammal karta och när man frågar om hon ska pipa (stämpla) så drar hon upp tröjan och stoppar fingret i ”pip-knappen” (naveln). Tänkte föreviga det på bild men det blir en tidig lunch nu, blodpudding och nybakade grahamsbullar! Sen blir det vagnen för Alice och mystid för mig och Ellen!

1 kommentar:

  1. tack för lyckönskningen! ang löpträning så faller det nog på det där med orienteringsinslag, jag vet inte vad som är upp och ner på en karta :)

    SvaraRadera