onsdag 4 november 2009

Funke det är jag!

Sitter och njuter av att ha förmånen av att vara föräldraledig. Rullade ut Alice för en stund sen, hon somnade direkt! Käkar djungelvrål och dricker kaffe, mmm. Har sett till att disken är diskad, tvätten är hängd och våran förmiddagslek är bortplockad. Jag måste ha det så, annars kan jag inte koppla av… (tvångsmässigt?!, närå) Är nog lite lik PeeWee i det avseendet även om han gärna ”skottar medans det snöar” och det där med hushållsarbete är ju inte riktigt hans grej än… En annan Peter är ju på G igen! # 21, kungen! Det är så kul hur folk kan tycka och tänka om honom och hans skador, comebacker och så vidare. Ändå säger samma människor att de inte bryr sig… Själv hade jag # 20 när jag spelade innebandy, jag var ju åtminstone 1 nummer mindre än Foppa! Det har med att stå för sin åsikt har ju i och med Internet nått en helt ny dimension. Folk skriver i gästböcker, kommenterar på bloggar, kommenterar på nyheter med mera. Det som jag har svårt att förstå är hur det ska vara så svårt att skriva med sitt namn. Jag menar, har man en åsikt så lär man väl stå för den, det har i alla fall mina föräldrar lärt mig och det är något jag lär mina barn.
Det med att bry sig om vad andra gör, tycker och tänker har på något sätt blivit en del av samhället. Vi (jag och Frun) försöker att göra på det sätt som vi tycker är bäst för oss i vår familj, sen får folk och fä göra och tycka precis vad de vill om det. För min del så länge som de i alla fall vågar stå för det!
# 77 Victor Hedman är rookie i NHL. Folk tyckte och tänkte en hel del om honom när han drog över till Tampa. Här är speltid för alla spelare och rookies i NHL, statistiken ljuger inte, snart är han lika stor som Lidström!

2 kommentarer:

  1. Min mor har lärt mig att oxå skriva under med mitt namn och inte som anonym i insändare och liknande :-)

    SvaraRadera
  2. Det är ju kul att ett och annat frö har både grott och vuxit.

    SvaraRadera