onsdag 11 november 2009

En försmak av julen.


Måste uppenbarligen blivit påverkad av att Frun och tjejerna lyssnade på jullåtar på Spotify i helgen. Eller så var det kransbindningen som Adelina och jag var på i går kväll eller att det låg ett lager snö på gräsmattan i morse eller kanske en kombination av alla tre. Hur som helst så kände jag mig otroligt sugen på något juligt i morse. Efter en natt då jag vaknat av att få en spark i skrevet av Ellen kl 04:30. Hon drömmer på natten och kommer springande över till oss mitt i natten utan att man märker det. I natt märkte jag i alla fall att hon låg där... Hon måste ha drömt men fick in en rejäl hälspark rakt på paketet. Det kommer ju inte bli några fler flickor Funke och det var lite svår att somna om efter den stjärnsmällen...
Det blev en adventskaka som nu ska avnjutas med ytterligare en kopp kaffe, det kan behövas idag.

7 kommentarer:

  1. Ja det är väl bra om man slipper ortopediska ingrepp för att få bukt på flickornas framfart. Ha det

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite julstämning :).. kan man aldrig få för mycket av!

    SvaraRadera
  3. "Hörde jag fika Mannen"11 november 2009 kl. 22:35

    Den var skitgod! O då gillar jag inte ens saffran...

    SvaraRadera
  4. åååh! lägg ut recept :) såg super ut, jag älskar saffran.

    SvaraRadera
  5. 200 g smör
    1 pkt saffran 0,5 g
    2 ägg
    3 dl socker
    1,5 dl mjölk
    2 msk vaniljsocker
    4 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    175 grader på ugnen. Smält smör, låt svalna. Vispa ägg och socker. I med saffran, smör och mjölk + resten. Häll i smord och bröad form, skjuts in i ugnens nedre del i 45 min!

    SvaraRadera
  6. jag längtar oxå till julen och nu är det inte långt kvar till stjärnor och stakar i fönstret och jullåtar

    SvaraRadera
  7. Klart fikat smakar gott med så snygga muggar ;-)

    SvaraRadera