fredag 20 november 2009

Pontus...

är mitt namn och det gör att man inte känner sig så gammal. Jag känner till fler yngre "Pontusar" än äldre. Finns inte så många gamla och kända "Pontusar" förutom Enhörning och Gårdinger, det gör väl sitt till. Har alltid trivts väldigt bra med mitt namn. De enda gångerna man tyckt det varit lite drygt kan väl ha varit då någon elev sagt "Pontus, det heter min häst/katt/hund."
Har haft en skön förmiddag med Ellen och Alice. Vi har bäddat rent i alla sängar och varit ute och "gallrat" lite på lingontuvorna... Ellen hjälper till medans Alice lullar/ramlar omkring. Hon blir till slut förbannad och vi går vidare bort mot en stig där det är lättare för henne att ta sig fram. Ellen och jag gallrar medans Alice lullar iväg.
"Pappa, titta Alice är ända där borta", säger Ellen.
"Det är ingen fara, låt henne gå, vi ser ju henne", svarar jag.
"Pappa, nu stoppar hon något i munnen...", ropar Ellen.
"Det är nog ingen fara, det är nog bara en kotte", säger jag lugnt.
Jag går i alla fall bort och kollar, det var en "kotte", en älgkotte. Även om jag försökt få henne att bajsa hela morgonen så behöver hon väl inte äta bajs. Vi gallrar klar med Alice gråtandes på mage, hon fick inte gå ut på stigen igen...
Namnsdag idag...inget jag någonsin firat speciellt. Även 11 år sedan Frun och jag förlovade oss det känns mer värt att fira. En namnsdag värd att fira här hemma är då den 9/12 eftersom 5/6 av familjen heter så...

2 kommentarer:

  1. Grattis på Pontusdagen! Väldigt fint namn, känner bara 3 st 2,10 och 30 år(någonting)vist värt att firas. Anna oxå, mitt andra namn...det var enda namnsdagen vi fira när jag var liten, farmor hette så.

    SvaraRadera
  2. Jag skall försöka komma ihop dem men jag kanske får en påminnelse av något slag. Roliga att du trivs med ditt namn själv är jag rätt nöjd med era namn trots många kommentarer.

    SvaraRadera