söndag 1 november 2009

"I min perfekta värld..."

...är ett citat från en Bergkvistare som är VD eller något på sågen i Insjön. Lyssnade på honom och höll på att somna stående för några år sen när vi hade den traditionsenliga kollen på ett Insjöföretag. Men jag vaknade till när han så "I min perfekta värld...", han sa det väldigt ofta. Igår kom jag att tänka på citatet igen. Det var kick-off för Skidklubben Leksand. Närmare 50 st som var där och åkte rullskidor, gick med stavar eller lekte lekar. Eftersom jag tycker att man ska åka skidor när det är snö så blev jag själv på min egen lilla runda. 3 döttrar och Frun var med ungdomarna och de yngre och lekte, Alice var med mamma och PeeWee.
Drar iväg i ett skönt tempo. När man är ute och springer själv får man lite tid till att fundera. När man är med i både Leksands OK och i SK Leksand undrar man ju varför det egentligen är två klubbar? Leksand är ju i sig en liten ort och det är många som både åker skidor och orienterar... Prestige? Jag är ju inte härifrån så jag vet inte. Rent praktiskt och kanske egoistiskt vore det ju enklare om man hade samma kläder att träna i vare sig det är höst, vinter, vår eller sommar. En annan praktisk sak är att skidorientering ligger under skidförbundet men det är ju inte bara för en skidklubb att arrangera ett orienteringsarrangemang.
Kommer upp till Sanders slogbod, det bränner ordentligt i benen men efter en paus bär det av nerför. Både SKL och LOK har en fantastisk barn och ungdomsverksamhet. Resultatmässigt finns båda klubbarna med i dalatoppen.Vad gäller seniorverksamhet kan jag inte uttala mig om SKL men LOK:s flesta seniorer har ju liksom jag passerat "bäst före" datum. Hur som helst känns det som en "win-win situation". Börjar bli trött så här efter 60 minuters löpning, jag har ju säkert en halvtimme kvar innan jag är hemma... Drömmer mig bort till bastun och den gör att benen ändå tar mig framåt och hemåt. Det är då de slår mig... "I min perfekta värld åker mina barn skidor och springer orientering för en och samma klubb LOSK!" Kanske ett utmärkt tillfälle att fira LOK:s 30-årsjubileum 2011 med att slå sig samman med SKL!
Ska se till att hålla formen åtminstone fram till 5-dagars 2010 för att sen hoppas på en nytändning 2011!

2 kommentarer:

  1. Helt klart bör det vara en förening, som helt utomstående såg jag ju att det var många ansikten som jag kände igen från alla roliga 5-dagars, ja jag vet Oringen med det är en gummiring som man använder till Trangiaköket. Lycka till med sammanslagningen.

    SvaraRadera
  2. i min perfekta värld orkar jag springa 1 1/2 timme /andreas

    SvaraRadera