torsdag 19 november 2009

Känner att jag är lite efter...

...i alla fall i böckernas värld. Det har blivit och det blir mycket barnböcker nu. Har för ett tag lämnat Totte-stadiet men det kommer igen. Det är kul att läsa och jag är en duktig högläsare även om jag "skulle behöva öva upp min läshastighet för att utvecklas"! Läser Narniaböckerna för Adelina, "Hästen och hans pojke" just nu, otroligt jobbiga att läsa, långa meningar och mycket konstiga ord och fraser, men spännande. Läser "Män som hatar kvinnor" för egen del, lite efter alla andra som säkert även sett filmerna på bio... Även om jag läser tyst så läser jag nästan som om det vore högläsning i huvudet, inte särskilt effektivt men jag kanske blir klar till jul... Jag är en periodare med att läsa för egen del. På tal om perioder så är det träningsperiod nu, har startat upp en blogg för oss som springer intervaller med Leksands OK vid Källan på onsdagar. Onsdagsligan!
Är i alla fall effektiv på "jobbet". Har skjutsat Julia till Arenan till 7:50, kollat en stund innan jag och Alice åkte och lämnade Ellen. Var sedan ute och plockade lingonris till kransar som ska tillverkas, städning av hela huset nu innan det bär att, med en nylunchad Alice, städa av Källan (Funkes är stugvärd denna vecka).
Det är skönt när det flyter på!
Frun undrade igår kväll "Vad får du all energi ifrån?" Här är en av mina 5 fagra energigivare på Tillasvägen 14 och hon vill mycket just nu!!!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Det verkar, som om också Alice har lite efter envisa Morfar, som brukar säga "för den som aldrig ger upp tar det aldrig slut"!
    Heja Alice och systrarna och Pappa och Mamma!
    Bästa hälsningar
    Morfar

    SvaraRadera
  2. Håller helt med föregående skrivare.

    SvaraRadera
  3. jag läste ut män som hatar kvinnor igår haha

    SvaraRadera