onsdag 25 november 2009

The Pappelina incident!

I måndags när jag bakat banankakan och skulle till och vispa grädde hände det! Visparna stod i diskmaskinen som var i full gång. Men ett gammalt knep är att skaka grädde i en Tupperwarebehållare. Sagt och gjort, i med grädde och på med locket. Skaka, skaka,skaka, vilken tid det tar... Måste kolla, av med locket, inte klart, på med locket, ruska, ruska (som Anna N hade sagt). SPLASH! Grädde all over hela köket! Alice som sitter och äter lunch:" Oj,Oj." Biter ihop och håller god min, det var nog så att locket inte satt på tillräckligt hårt... Bara torka, men hur gör jag med mattan...? Vår nya fina Pappelina som kommer lukta surt resten av sig liv om jag inte gör något! Använder livlinan, ring en vän! Min vän Marit, säljer inte bara fantastiska produkter fån Mary Kay, utan jobbar också på Pappelina lugnar mig att det är ett bad den behöver, pust, skönt. Hon fick sig ett gott skratt som tack för hjälpen! Ojdå, det blev lite reklam där...undra om man kan tjäna lite pengar...

Kände mig seg i morse. Skulle kunna skylla det på vädret men det är dumt att fokusera på saker man inte kan påverka! Får nog strunta i att läsa den där sista stunden på kvällen i stället, men boken är ju spännande. När jag, Ellen och Alice cyklade mot Mosippan kl 8:20 kom jag på att hon inte böjar förrän 9:00 på onsdagar... "Lägga huvudet på sne när jag kommer fram", tänkte jag och vi cyklade vidare. Fick lite fikabesök av Bobo och guddottern på förmiddagen, det är trevligt. Alice sover och dags för mig att ladda i lunchen så man orkar med ligan i kväll!

1 kommentar:

  1. Vilken tur att ni har badkar, hur gick det med mattan och hela köket du själv klarade du onsdagsligan när du inte fick i dig alla grädde. Ingen kommentar om filmen.

    SvaraRadera