söndag 8 november 2009

Fars dag

Vaknar av att tre döttrar kommer in och säger grattis och undrar om jag inte ska gå upp nu. ”Vi har gjort frukost till dig”, säger de i kör. Ligger i tarrsängen och med dotter nummer 4 sovandes bredvid mig. Riktigt mysigt. De har gjort iordning mackor, kaffe och vid min plats ligger paket. Jag har varit lite låg, men en sådan här start på dagen är ju precis vad jag behöver! Alice (som hade hög feber) och Frun (som kände sig hängig) har piggat på sig över natten vilket känns riktigt bra!
”Idag är det din dag och du får göra vad du vill!” Vad gör man då? Jo, man byter om och ger sig ut på en springtur. Kör den effektiva varianten, kort och snabbt. Märker dock att 2 ½ kopp kaffe och tre mackor inte är det ultimata bränslet för alla hästkrafter som vill släppa på… En skön dusch, lunch och efter det en tur med Ellen för att handla. Stannar på vägen på Stella del nord för lite social träning…
Frun har en del jobb att göra…trist faktum men har man 10 h i förtroendetid vilket tenderar i att bli x antal h mer… Eftersom Alice sover, Ellen leker med kompis och Adelina och Julia har ”datatid”, sätter jag mig och kollar TV en stund. Det är Debatt, väldigt intressant, ”Mediabarnen” diskuteras. Artikel 3 i Barnkonventionen ”Barnets bästa ska komma i främsta rummet vid alla beslut som rör barn” kommer på tal och man den är ju alltid intressant när man jobbar med det man gör.
Klockan 3 eller närmare halv 4 kommer ”Hörde jag fika?-mannen” och guddottern på Fars dag kaffe med utsökt kladdkaka! Trevligt, men det var rörigt idag…gillas inte av en vän av ordning. Det kan ju vara så ibland…
Vi äter middag , kollar Bolibompa, borstar tänder, läser böcker och lägger 4 döttrar. Sitter nu och summerar dagen och känner mig nöjd, det är ju lite skillnad att bli uppvaktad av 4, även om 4 samtidigt kräver lite mer tålamod… Ska avsluta dagen med te och goda ostar tillsammans med min älskade Fru (om hon nu kan sluta jobba…)

2 kommentarer:

  1. Vad flitig du blivit med ditt skrivande, Ha det bra nu Kram Mor

    SvaraRadera
  2. Du skriver helt underbart! Hälsa frugan! Kram Malin

    SvaraRadera