torsdag 26 november 2009

Ketchupeffekt!

Först händer inget, sen händer inget och sen kommer allt på en gång... Efter iladdad lunch igår bara satt jag, gjorde ingenting (förutom att ta reda på var Julia gjort av danskläderna). Halv 2 slutar Adelina, Sara och Julia, innan 14 ska Ellen hämtas och buss mot Djurås och de 3 skoltjejernas dans avgår 14:13. Nu börjar det, Alice sover i vagnen, går ner med henne och medpackad matsäck till skolan. Först till Julia "Ta av kläderna och klä på dig danskläderna." Bort till baracken och Adelina och Sara. Inte slutat än... Tillbaks till Julia som snabbt svidat om. Till baracken igen, Adelina och Sara har börjat byta om och Alice har vaknat. Instruerar Adelina och Sara att gå mot Mosippan och drar själv med Julia bort mot förskolan. Adelina och Sara kommer i kapp oss efter ett tag och jag ber dem att ta det lugnt och gå bort till busshållplatsen och vänta på mig tills jag hämtat Ellen. "Gå lugnt, ni har en knapp halvtimme på er." Själv drar jag till Förskolan med långa benet först och in och hämtar Ellen. Känner mig som världens sämsta pappa som bara "På med kläderna! Syrran och byrran har en buss att passa!" Ellen snabbar på så gott det går när man är 5 år... Vi kommer bort till busshållplatsen i god tid innan bussen kommer och ALLA är glada! Bussen kommer i tid och efter att 3 tjejer åkt iväg med bussen är det bara att lugna ner sig. Kommer hem, dyngsur, efter att ha gått med vagnen i regnet i en och en halv timme, men vad gör man inte för sina älskade barn. Hoppas att effekten håller i sig i kväll också då det är nya poäng att hämta i AXA sports center!

3 kommentarer:

  1. Hos er sitter det då inte fast:)) härligt! men kom i håg regnkläderna så du inte förkyler dig!

    SvaraRadera
  2. Bravo Pontus och alla flickorna!
    Hur är det med Frun?
    Hälsningar
    Morfar

    SvaraRadera
  3. Jag vill inte byta till dina onsdagar, fixade tjejerna bussen själva, då har ni ju kommit långt. Ta nu hand om Anna för det verkar hon behöva. KRAAAM

    SvaraRadera