måndag 30 november 2009

Händelserika dagar

Man skulle kunna dela upp det i en komparation av adjektivet stor. Jag rankar dem efter pengar på banken.
Stor: Foppa och Näslund spelar tillsammans igen! De spelar bra och gubbarna visar att de helt enkelt äger! Dessutom en viktig seger för Modo och media drar såklart på stort. Underbart! Man kan prata om att all publicitet är bra... återkommer till det.
Större: Zlatan petad men avgör sedan el Clásico efter bara 4 minuter på plan. Dessutom spekuleras i varför han är petad, kan Messi känna sig hotad av den långe svensken?
Störst: Tiger Woods krockar med en brandpost och sedan ett träd... Han blir jagad av frun Elin med en golfklubba, snacka om att leva upp till sitt namn, Tiger. Kan nästan se den troliga episoden framför mig! Man kanske ska skriva ett filmmanus, men det är väl redan gjort! All publicitet är bra... Orsaken till att Elin jagar sin man sägs vara en otrohetsaffär men är det kanske så att det är Elin som inspirerat Lily Allen till texten "Not Fair"...?

Här hemma i verkligheten är allt som vanligt, det är skönt! Ellen har dammsugit idag eftersom det blev en knäckebrödsincident på morgonen.
"Ellen du behöver inte dammsuga överallt!", säger jag.
"Men jag vill!", svarar hon skarpt.
Skönt att hon ärvt mitt ordningssinne...
Ingen snö ännu så vi kan fortsätta cykla på mornarna. Anders slaskar, julen braskar, hoppas på det!
Var tvungen att tömma hela dammsugarpåsen här på förmiddagen då jag trodde att jag sugit upp ett örhänge...mycket smuts blir det i en påse! Som tur var det värt mödan, jag hittade det! Det får mig att tänka på en tredje alternativ till "golfklubbejakten".
"Darling have you seen my earrings?", Elin asks.
"No, but I vaccumed the bathroom and if it was on the floor I might have vaccumed it up!", Tiger answers.
"Your idiot!!!", Elin screams, and makes a run to the golfbag och picks up the 5 of iron... Tiger makes up his mind: "Run Tiger, RUN!!!"
Eller kanske inte...

Alice vet vilka kataloger som gäller!

2 kommentarer:

  1. Är det något speciellt Alice är ute efter. Man börjar ju bli bortskämd så jag klickade på bilden men det kom ingen film, lite trött bara.

    SvaraRadera
  2. haha skulle va kul att se anna jaga dig med en kompass eller innebandyklubba.

    SvaraRadera