torsdag 12 november 2009

Recycling

Alice och jag har städat idag, heeela förmiddagen. Hon lullar omkring, använder toapapper som halsduk, hittar en trasa och torkar lite och drar ut en rulle toapapper på toan nere. När hon dricker vatten ur Adelinas glas och spiller ner hela sin tröja och Adelinas golv går hon bara och hämtar en handuk och torkar upp. Hon vet hur man ska göra... Hon hann även rota igenom ett skåp med gamla papper och hittade den här och jag tänkte att återvinning ligger ju i tiden:
Musik: N. Edberger mfl Text: P. Funke
(Ursprungslåt: Las Vegas med Martin Stenmarck)

Vill du ha ett varierat kneg
och inte tjäna alltför mycket deg
Om det känns som detta är din grej
då har jag jobbet för dej

Jag har ju tjugotre utvecklingssamtal
är bara ett av dina kollegors mal
Om detta känns helt okej för dej
då har jag jobbet för dej

Ett jobb med barn är rätt kul
är ledig en vecka omkring jul
När det ringer ut
är du helt slut

Jobb på skola
du får gratis mat
sitta och äta bland ungars tjat
Jobb på skola, om detta är din grej
Jobb på skola
Utvecklingssamtal
föräldrar som sitter och gnatar och mal
Jobb på skola, om detta är din grej
så är det jobbet för dej

Ett jobb på skola det blir lätt ett kall
vilket medför att det blir ens fall
Men det är bara att ta nya tag
Vi jobbar i arbetslag


Ett jobb med barn är rätt kul
är ledig en vecka omkring jul
När det ringer ut
är du helt slut

Jobb på skola
du får gratis mat
sitta och äta bland ungars tjat
Jobb på skola, om detta är din grej

Jobb på skola

Jobb på skola
du får gratis mat
sitta och äta bland ungars tjat

Jobb på skola, om detta är din grej

Jobb på skola
Utvecklingssamtal
föräldrar som sitter och gnatar och mal
Jobb på skola, och detta är min grej
så det är jobbet för mej

Jag skrev denna textvariant och en variant (mer elevbaserad) till som jag sjöng på skolavslutningen på Gärde skola 2005. Undrar om jag kommer återanvända denna text igen eller om man ska se sig om efter annat att göra...

1 kommentar:

  1. Själv minns jag för elva år sedan när du sjöng Aquas "Barbie girl" på sommaravslutningen hemma i Örsan! Det blev aldrig så bra som det. (Är det elva år sedan?!?!?!)

    SvaraRadera