tisdag 17 november 2009

Det är oundvikligt...

...att inte skriva om hockey idag! Det värsta är att jag låg i går kväll och tänkte på vad jag skulle skriva idag. Tänkte ta upp hockeyn och det faktum att mitt Modo ligger ohjälpligt sist i tabellen. Hade tänkt att jämföra "gubbarna" i Modo med "gubbarna" i Leksands OK... Det finns ju många likheter, ingen nämnd ingen glömd...
Men så får man då höra/se att det är sant, Peter väljer Modo!!! Även Markus kommer att spela! Vad ska man säga, det återstår väl att se hur dessa ikoner kan lyckas, men det är ju underbart att se att de vågar och vill med tanke på alla "tyckare" i Sverige... De har och kommer alltid att ha mitt fulla stöd! Det är också oundvikligt att inte tänka tanken vad stridsvagnen Wernblom skulle kunna tillföra. Nu vänder det för mitt Modo!
Det är ju lite så som det är i klubbarna, oavsett vad man håller på med, man lever ju på gamla meriter.
Måste ändå dra parallellen med min gode vän Emil W och Peter F, för likt Peter gjorde ett gästspel i Modo gjorde Emil ett i LOK. Båda två med lysande framgångar, Peter har nu gjort sitt val, hoppas att Emil gör likadant! Då kanske till och med Wernblom (läs Funke) snör på sig (skrid)skorna och tränar på i vinter...



Ett tips! Gör rent matberedaren med deg i kallt vatten. Det har min svärmor lärt mig så därför har jag bakat hela halva hösten...

3 kommentarer:

  1. Spela gärna in en film med några av döttrarna som skådisar, tack! Det skulle hjälpa MODO att få upp ångan!

    SvaraRadera
  2. De är väl bara att sätta en klubba i handen på isprinsessorna och ett mål så fixar de väl att spela MODO

    SvaraRadera
  3. ta och damma av klubban och gör en halv säsong ist tänk vad glad jag skulle bli då:-)

    SvaraRadera