tisdag 5 januari 2010

En och annan minusgrad!

Lite kyligt idag. Ellen drog till Stockholm med svärmor 07:10 i morse för att titta på Disney on Ice i Globen. Frun är på väg ner till stationen för att hämta dem just nu, det blev en heldag... PeeWee och mamma åkte hem idag så nu är det lite tomt i stugan tur då att Sara ska sova över. Många mänskliga element som värmer upp huset.
Frun har varit och jobbat idag och Adelina har varit hos Sara. Julia var borta vid isbanan med kompisar så när Alice sov passade jag på att såga lite... Det är ju förbannat drygt med taklister med profil och med en takhöjd på 290 cm. Jag tänker så det knakar innan jag sågar, det är ju tur att det finns akrylfog... Fram på eftermiddagen tog jag ett skidpass med Peter J uppe på Granberget. 20 minusgrader men otroligt skönt ändå. Hem till utsökt middag med kyckling, ungstekta rotfrukter och kantarellsås.
Står själv just nu och lyssnar på tre tjejer som leker med Pet Shops eller vad det nu heter och en tjej som älskar lysknappar!

Det blir nog lite spolning av planen framåt kvällen, den är nog lite uppåkt, det gillar jag! Dessutom lär man ju inte behöva vänta på att det fryser.

5 kommentarer:

  1. Tack för senast nu får ni klara er ett tag och vi får hålla tillgodo med filmerna som du visar oss det är toppen. Stannade ju och fick en utsökt lunch hos Benke, så på resten av resan blev det en fikarast i mjölby

    SvaraRadera
  2. hej grabben nu är jag uppdaterad i ditt liv igen vi hade inga träningar därför hörde jag aldrig av mig men det var dåligt av mig ändå ber om ursäkt.

    SvaraRadera
  3. Pontus, du är rena Scorsese när det gäller filmunderhållning. Håller med Farmor om underhållningsvärdet i dina filmatiseringar av barnens uppväxt. Alltid lika spännade att se!
    Bästa hälsningar
    Morfar

    SvaraRadera
  4. Halloj,
    Har visat frugan din sida, så nu har du en läsare till. Är tillbaka i tjänst den 11:e igen så då lär vi höras på FB. Har haft internetsemester hela julen. Grymt gött
    //Getzman

    SvaraRadera
  5. Snälla ni , kan ni ersätta bilderna på barnen med normala foton, tack!
    Hälsn. Morfar

    SvaraRadera