lördag 2 januari 2010

Pälsmössa av!

Hockeymatch på förmiddagen på lilla planen med PeeWee och 3 döttrar i ett lag och jag i det andra. En jämn och hård match som slutade med att både Julia och Adelina storgrät... Anledningen var att Ellen inte kunde bestämma vilket lag hon skulle vara med i utan hoppade in där det passade. "Jag tycker ju om allihop, så jag vill ju vara med i både ditt och de andras lag", sa Ellen till mig när vi gick hem.
PeeWee var uppe och köpte korv på läktaren några gånger men den sportsman som han är sa han: "Jag är inte van med såna hära knöliga och ojämna planer, jag är ju mest i Boro-hallen och lirar!"
På eftermiddagen har det blivit koll i fotoalbum (frun har gjort fantastiska album till var och en), bygge med lego, kurragömma, koll på tour de ski, tipspromenad och tacos. Julia och Ellen bara älskar att läsa om och se bilder på sig när det var mindre.














Idag var det dags att ta och klippa av sig mössan. Trots att de lovar rejält med minusgrader i nästa vecka så blir det för varmt inomhus... Det lär blir dubbla toppluvor när jag går ut istället!

Jag är grymt imponerad av Petter idag, han var ju avhängd... Skönt när norrmännen levererar i Fjällräven center också!

1 kommentar:

  1. Peter tyckte korven var god men senapen var inte så bra. Här är det full rulle som vanligt inga toma stunder, nu är det nervarvning med frukt och tv.

    SvaraRadera