söndag 17 januari 2010

Teamwork!

Vi hade tänkt åka hem från Grönklitt på lördagkvällen men bestämde oss att det hade blivit stressigt att städa av stugan sent på kvällen med 4 trötta barn och eventuellt 2 trötta vuxna. Det blev ett teamwork på morgonen efter frukost istället, packa, städa och ut i bilen!
På vägen hem blev det en sväng förbi Vattnäs (även om vi visste att de inte var hemma) för att följa projektet där!

Döttrarnas gudföräldrars hus med tillbyggnad...

...med en fantastisk utsikt över Orsasjön!

Väl hemma börjar det roliga...att packa ur och tvätta! Som väl är är det Vinterstudion på burken och de svenska framgångarna gör det hela mycket lättare. Jag Ellen och Julia gick på älgsafari i skogen och tittade på spår, "legor" och bajs. Turen slutade vid isbanan där vi passade på att spola lite. Till middag blev det pizza från Amore som jag, Adelina och Alice "fixade" när vi ändå var nere och handlade inför kommande vecka. Nu ligger alla 4 i sina sängar och snart "lägger sig lugnet" på Tillasvägen.
När Frun kom till mig efter att ha sagt godnatt till Julia ikväll
gav hon mig ett tomt glas. "Fyll på det och ge det till Julia när du säger godnatt". När jag kommer bort med glaset ger Julia en skön kommentar, "Ni samarbetar va!"
Och det är ju lite vad det hela handlar om att vara föräldrar till 4 underbara döttrar - teamwork!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är kul när jag hälsar på hos er , för allt funkar så bra när alla samarbetar!
    Vad fint huset blir i Vattnäs!
    Hälsningar från Morfen

    SvaraRadera