måndag 18 januari 2010

Vägra sitta still det är gympa idag!


Idag har jag varit på "resande fot" hela dagen... 8:30 drog jag Ellen på boben till förskolan med Alice i vagnen. Vidare med Alice till Sparbankshallen för att vara ledare för en vuxen-barn grupp för Leksands GF.
Alice var lite liten (det var 2 -08:or och 4 -06:or) och ville vara med mig i början men efter ett tag blev det bättre och det är ju kul med gympa! Jag är säker på att det kommer att bli bättre för varje gång. När man är ledare så kommer man ju ihåg varför man jobbar med det man gör, att se barn lyckas med saker och hur det glittrar i ögonen när leker, hoppar, kastar, kryper och hänger är ju obetalbart!

På vägen hem gick jag förbi gymnastikföreningens starka kvinna och fick mig en kopp kaffe innan jag gick vidare för att hämta Julia. Hon går hem själv nu, "Det är ju jobbigt och gå med och hämta Ellen", så Alice och jag rullade vidare mot Mosippan. Hem med Ellen på bob och lite fruktmellis för alla tjejerna nu innan eftermiddagens aktiviteter börjar. Idag är det innebandy och gympa på programmet! Aktiva barn = glada barn!

1 kommentar:

  1. Guu vad söt hon är, hoppas ni får det kul på gympan.

    SvaraRadera