torsdag 28 januari 2010

Grattis svärmor!

Döttrarnas mormor fyller pensionär idag, hurrax65! Det får en att tänka på hur det kommer vara för en själv när/om man kommer dit...men det är ju några år kvar!
Var på Tulavippan igår när tjejerna dansade på order av en annan pensionär. Jag får utslag av loppisar och speciellt denna där det inte finns någon som helst struktur...men fick i alla fall tag i det jag skulle och lite extra grejor också! Ellen och Alice hjälpte till att välja 2 plastmattor till hallen, en ny Morakniv och 2 presenter till mormor/svärmor! Hur jag än må vara när jag blir 65 hoppas jag att loppisar inte blivit min grej.



Det var en skön träning igår med snöpuls i nysnön, det är skönt när man senare under kvällen får sendrag i framsidan på låren. Då vet man att man kämpat och just det inte stretchat!

Jag och Alice åkte boben ner till skolan och lämnade Ellen och fick en paus i städningen. Ja för vi har städat även denna torsdag och jag känner mig förbannat nöjd när jag nu sitter med kaffekoppen efter lunchen. Sjukt, ja kanske, men jag mår bra av det och då skiter jag fullständigt i annat... Man lär sig något nytt varje dag brukar man säga. Måndag, ja det blev en aha-upplevelse. Tisdag, just det det var det. Onsdag, solklart! Idag, då det vette tusan men än så länge är det ju några timmar kvar.
I kväll är det dags att förlänga sviten, håll tätt bakåt och kämpa är väl ett vinnande koncept! Nu börjar det snöa igen måste ut och sätta på regnskyddet!

1 kommentar:

  1. Lät mysigt med snöpuls, men inte mysigare än leksandshallen och slarva inte med stretchingen gubbe.

    SvaraRadera