onsdag 20 januari 2010

Kalla fingrar!

Aktiva barn = glada barn skrev jag häromdagen. Iskalla fingrar = ledsna barn...Julia frös som bara den om fingrarna efter skidträningen igår. "Var det kul då?", undrar jag. "Ja, det var det men det var lite jobbigt! Jag var ju inte med förra veckan så jag var inte förberedd...", svarar Julia.
Idag har jag nästan en heldag med bara Alice. Känns som man har hur mycket tid som helst... Julia fick skjuts imorse till badet och hon och Adelina åker med Juneviks till dansen och kommer hem strax efter 4. Ellen går 9-14 på Mosippan. Skönt att inte vara sysslolös, jag och Alice har handlat, tagit hand om de 7 maskiner vi körde och hängde igår, fixat med bindningar, bakat och ätit lunch.


En välbalanserad måltid med bratwurst, pasta (ingen fullkorn här inte) och majonäsbaserade sallader (blir roligare om man läser på göteborgska och tänker på F Norman...).

Alice sover, vilket innebär 2 timmar helt för mig själv och min kaffekopp och mina ballerinor (kan ju inte baka jämt...)


När hon vaknar blir det en tur till Allans för inköp av skateskidor till, i första hand, Adelina. Inga kvällsaktiviteter för döttrarna ikväll men för mig, ska iväg och rusa av mig lite med "ligan", det kan behövas efter min lunch...

3 kommentarer:

  1. Är din kost balanserad på att du inte varken krökar eller äter godis samt aldrig är still??? Annars skulle det nog bli en liter kalaskula med tiden. Kramisar

    SvaraRadera
  2. Håller med din mamma :) Haha! Och ang det du skrev om golf så håller jag INTE med. Golf är en sport! Det är ju helt självfallet. Särskilt när jag började leva tillsammans med en duktig golfspelare... Och har gått med ibland/sett några tävlingar. Och det ÄR drygt att gå 18 hål, du går nästan en mil och slår mängder av slag. Det är både svårt och jobbigt.

    SvaraRadera
  3. värsta matbloggen såg ju riktigt gott ut.

    SvaraRadera