måndag 11 januari 2010

Snabbt och smidigt...?

Hade en underbart trevlig eftermiddag med familjen Junevik igår. Det blev bowling i Rättvik, Singstar och god mat. Det är onekligen skönt att kunna sätta sig vid dukat bord och sedan lämna allt efterarbete. Bowlingen gick väl sådär för egen del men det är ju kul att se barnens glädje när de slår ner käglorna. Singstar har ju också sin charm...
På kvällen hade jag tänkt att se Johan Falk, efter en halvtimme blir det reklam och då passar jag på att ställa ut lite sopor, snabbt och smidigt, i källartrappen. Till min fasa kan jag inte låsa igen dörren. Man vill inte ha en dörr öppen med 25 minusgrader ute. Det visar sig (när jag skruvar upp låset) att jag vridit sönder låset. Låser dörren med en skruvmejsel och det slutar med att team Funke (med frun på insidan med skruvdragaren och jag på utsidan som håller emot) klockan 22:00 får leka låssmeder...
Snabbt och smidigt tänkte jag att det skulle gå i morse också. 4 döttrar ska vaccineras och om jag är där 8:30 (när de öppnar) lär de ju ha full bemanning och efter 10 minuter lär väl vi vara klara. Näe, inte riktigt då, 2 på BVC var sjuka, vaccinet var inte blandat, vi fick vänta på fel ställe, vadå kösystem? und so weiter. Vi var klara 9:20... Men man får som vanligt se det positiva:
1. 4 döttrar fick vaccin
2. Jag hade ju ändå ingen tid att passa
3. Ingen dotter fick vuxendos...
Men nästa gång det blir massvaccinering ska jag nog ta med en i taget. Inte för att det är mina barn på något sätt ställer till problem men det är ju lite lättare att smita före i kön med 1 barn. Är man pappa med 4 barn drar man ju till sig en viss uppmärksamhet...

Skönt att herr Getzman är "back in business" så att man kan följa hans tågresor på FB, så till viss del är det ju ändå skönt att det är vardag igen!

2 kommentarer:

  1. Japp! Här sitter jag igen o lider...
    //Getzman

    SvaraRadera
  2. Det kanske skulle vara idé att fixa bägge dörrarnas lås när du ändå är igång, det är rätt bra med två utgångar som fungerar. Kramisar

    SvaraRadera