onsdag 6 januari 2010

Innedag

-28 i morse, mitt på dagen i solskenet var det nog -23 och nu är det neråt -28 igen. Var ute nyss och fixade med timern till motorvärmaren och det är kyligt i luften. Det är så att det fukkten i näsan fryser till is när man andas. 4 döttrar ligger just nu och somnar, alla på sitt eget lilla vis. Det är snart dags för de vanliga rutinerna igen så det är bäst att ställa om i tid. Barn behöver rutiner, i alla fall mina/våra, och som pedagog i skolan har man ju lite erfarenhet av vad det kan innebära om man inte har rutiner…
På tal om barn så var det en dokumentär om ”13 barn i familjen” samma natt som småkronorna spelade semifinal. Man fick följa en 10-barnsfamilj och en 13-barnsfamilj. Jag såg delar av den i periodpauserna och efter det kan jag aldrig mer klaga på att vi har mycket tvätt eller annat dylikt. Men som sagt man väljer ju själv det liv man vill leva och vill man klaga på saker är det ju helt upp till en själv. Det är ju tur att vi människor är olika…
Som sagt så har det varit innedag, Frun har i och för sig varit och badat med Ellen och Julia på förmiddagen och Adelina åkte med Sara och Mia och badade på eftermiddagen (tips köp inte Passat!). Annars har det varit ”plocka undan julen” och röj i källaren. Fru och barn har plockat bort leksaker, städat och jag tror ärligt inte jag kommer känna igen mig när jag snart går ner…
Fabulous family Wilén var på besök och Bodil snappade upp en kommentar från Ellen.
Frun frågade ”Hur ska vi göra med den här då?” och höll upp en leksak.
”Äh, låt den dö!”, sa Ellen.
Det har med andra ord rensats lite…

1 kommentar:

  1. Ja de blir ju en hel del som går sönder genom åren och det är ju skönt när barnen inser att man inte kan spara allt.

    SvaraRadera