måndag 25 januari 2010

Kaffe!

Denna gudomliga dryck som smakar som bäst på morgonen. Även en förmiddagskopp, lunchkopp eller eftermiddagskopp smakar bra. Funkar helt ok för mig även efter middagen men det kan få till följd att jag stirrar lite extra i taket när jag väl lägger mig. Idag har jag sett kaffe överallt...
Alice, Ellen och jag tog bob och vagn via Mosippan till Sparbankshallen för dagens gympa! Alice var lite mer med på noterna idag även om hon gör "lite som hon vill". Roligt var det i alla fall! Lilleman kom från Örebro idag och fick sig en skön promenad hem med en mätt sovande Alice i solskenet! Själv tog jag en tur och fick mig en kopp och lite prat hos min "unge vän". Det var behövligt, tack och varsågod på samma gång! Hämtade Julia på skolan och Ellen på förskolan innan vi åkte hem. Möts av en underbar doft och en brunprickig svärfar. "Vad har hänt?" undrar jag. "Vet inte riktigt men espressobryggaren "exploderade"!" svarar han. The Pappelina incident once again...och kaffe överallt. Men som tur är tjejernas morfar hel i alla fall!
Korv stroganoff och ris innan Adelina drog på innebandy! Lilleman tog med sig Frun och Julia på rörelseskolning och gympa innan han hämtade Adelina och 2 kompisar. Lillemans taxiservice...där chauffören fick meddelande om att, när han lämnade Adelina 18:20 och vände i dörrn, "Gympan slutar inte förrän 19:30 så du behöver inte åka än..." "Ja, då hinner jag ju gå in och kissa..."

Hoppas lillebror hejar ordentligt i chokladarenan idag, fattas bara annat! Experten ger väl en fullständig sågning eller hyllning imorgon, alltid kul när han hör av sig för då har det gått bra! Kudroc, vilken nolla förresten...

1 kommentar:

  1. Hej !

    Jag kanske måste omvärdera MoDos ev. chanser till slutspel.Ett hårt arbetande lag som offrar sig till 100%.Ett lag som fått bättre kedjor,samt en målis med bättre självförtroende.Det enda som jag saknar är Modos juniorer.

    Hälsn. Experten

    SvaraRadera