lördag 23 januari 2010

Träna eller inte träna? Det är frågan...

Drog till Falun igår kväll med Bagarn och Snickarn. Dogge-Doggelitos nya "manager" Kaipe fyllde år härom veckan och eftersom han inte bjöd till fest bjöd 15 grabbar/gubbar in sig hos honom. Hade en oerhört trevlig kväll med tacos, skitsnack och poker. Man träffas alldeles för sällan men nu när vi är några stycken som fyller gubbe i år finns ju tillfällen för tätare träffar. Skönt att köra bil och vakna i sin säng med en pigg skalle denna lördag!
Frun tog fram dammsugaren idag eftersom det var pärlsocker, solrosfrön och ett lager smulor under köksbordet i morse varpå Ellen utbrister "Är det torsdag idag?". Man kan inte annat än älska när ens barn tar ens rutiner som en vana!
Idag har vi varit ute och åkt skridskor, även om tjejerna slutat med skridskoskolan på söndagmornar så älskar de att åka. Nu även med klubba och puck till min stora förtjusning...inte för att jag önskar några "hockeybrudar" men jag får ju leka lite med min klubba. Jag hade dock lika mycket kläder på mig idag som när det var -20 och då blir man ju svettig bara av att gå de 200 m vi har till isbanan. Så nu när jag körde ut Alice för en stund sen kände jag mig som en svettig kroppstrumpa i mina sköna Ullmaxkläder jag fått av mamma. Står just nu och funderar om jag ska ut och träna något innan jag duschar.

Viktiga poäng på spel idag, igen. Foppas närvaro kanske kan skrämma en eller en annan indian , det är i alla fall min stora önskan! För som Gullan sjunger, önska kostar ingenting...

2 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas ni har möjlighet att skriva ner flickornas alla kommentarer!
    hälsa Morfar

    SvaraRadera
  2. hoppas du tränade något annat duger inte.

    SvaraRadera