onsdag 13 januari 2010

Semla!

Så åkte den då ut till slut! Ja, granen alltså. Skrev som status på Facebook att jag "sugit av granen" och fick väl den reaktion jag förväntade mig. Hade tänkt skriva till att mina "stav-fels-nissar-till-kompisar" att man får läsa mer än en gång... Hur som helst var det ju precis vad jag hade gjort, sugit av granen, med dammsugaren alltså! Det blev en trevlig julgransplundring med mat och strutar till barnen. Glömde dock helt bort pepparkaksarken, men den blir nog inte sämre av att stå framme någon dag till!

Den avsugna granen får hjälp att bli av med pyntet!

Idag har jag 2 "sprutsjuka" skoltjejer hemma, det går ingen nöd på dem. Just nu leker de med lego i all sköns ro. Alice sover och det känns onekligen lite konstigt att Ellen är på förskolan. Det går nog ingen nöd på henne heller för det är julgransplundring där idag och hon har ju kul när hon får leka med alla sina jämnåriga kompisar! På förmiddagen har jag fått hjälp av Kerstin på Gärde med att sy ihop mina slalombyxor som spruckit i grenen, 1000-tack! Lånade några böcker till bokmalen Julia när jag ändå var på skolan. Lilleman, Alice och jag har även varit på Allans och på Siljans konditori och köpt semlor! Så nu blir det en lång väntan tills frun kommer hem så man kan sätta på...kaffet och äta årets första men garanterat inte sista semla!

2 kommentarer:

  1. Hjälper de inte att du slutat med både kröken och godis utan brallorna spricker i alla fall, det är ju tur att det finns fler som kan konsten att laga. Har nanny blivit lilleman istället är det hans önskan eller ditt påhitt?

    SvaraRadera