lördag 9 januari 2010

Lördagsgodis - nej tack!

En riktigt kall morgon idag igen, -27. Ska det vara så här? Peppar, peppar så spinner värmepumpen som en kissekatt nere i källaren och ved till kaminen har vi så det räcker och blir över…
En förmiddag med inneröj och iordningsställande av tvättstugan. Efter lunch blev det skridskor i solen för mig och 3 döttrar, ja tyvärr går solen lite lågt för att nå planen, -20 och jag kan säga att det bet i kinderna. Frun jobbade ett par timmar och man undrar hur många högar med böcker det kommer att vara på matbordet när vi både en gång i framtiden eventuellt, kanske, möjligen börjar jobba heltid…
På eftermiddagen var 3 döttrar bjudna på födelsedagsfika hos granntjejen Linnea. Den andra halva av familjen blev bjudna på fika hos familjen Björk, det var riktigt trevligt!
Tv:n har stått på mest hela dagen med vinterstudion även om ingen tittat helhjärtat och återigen visar vissa svenskar att det kan bli ett rolig OS!
Ja, OS-hockeyn är ju något att se fram emot. Man kommer väl gå i någon slags koma på dagarna när spelen går i ”fel” tidzon. En hel del OS-spelare på isen i Lindab Arena idag, men tyvärr inte den störste och bäste. Modo tog i alla fall poäng idag och man ska väl glädjas åt det lilla! Marco Toukko har gjort mål 2 matcher i rad (det du experten…) och de vann i alla fall tredje perioden…
Två helger nu utan godis och alkohol för mig och Julia. Julia har inga problem med spriten men när de andra idag smaskade choklad och sockervadd sa hon:
”Pappa, du kan väl hämta ett äpple åt mig i alla fall!”
Själv ska jag nu knapra några morötter, det hjälper mot det mesta!

3 kommentarer:

  1. starkt jobbat av er själv sitter jag med en kall och ska snart hämta lördagsgodiset.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att Julia ska kolla in lite god frukt som hon kan få när de andra äter lördagsgodis:-)

    SvaraRadera
  3. Tack, snälla Pontus för de nya bilderna på flickorna!
    Håll ut med kylan, för på torsdag blir det bara -5 grader!
    Vi ses på måndag!
    Hälsn. Morfar

    SvaraRadera