torsdag 14 januari 2010

Jag tänkte inte på det...

Har gått omkring och städat nästan hela förmiddagen och tänkt på dagens inlägg. Tänkte skriva om hur stark jag kände mig igår på onsdagsligan. Eller min dåliga sömn i natt, min mysiga städmorgon med Ellen och Alice. Min bobtur med dessa två på ner till skolan med rosiga kinder. Hur mycket jag älskar min familj eller hur viktigt det är med förtroende. Hur illa det kan smaka med microvärmda rotsaker eller hur kul jag tycker det är att pinn-Martin tagit en plats i landslaget! Hur viktiga poäng det spelas om i kaffe-arenan i kväll eller hur snussugen man kan vara vissa dagar!
Men ibland vill man bara göra så här! Men jag går nog och lägger mig och vilar en stund i stället!

Avslutar med några rader saxade ur Elins blogg. Hon är klok trots sin ålder, måste bero på att hon fick en bra start i skolan...
Har dessutom kommit underfund med att det verkligen inte är värt att lägga ned tid eller kraft på en del människor. Man kan stryka dem ur telefonboken och leva ett fullt så gott liv utan dem. En del suger bara i sig, de ger inte mycket -om något alls- tillbaka. Bättre att ta hand om de vänner som ställer upp, som man själv ställer upp för och som förgyller ens liv. En del av dem kommer man i kontakt med varje dag, andra väldigt sällan. Men de människorna kommer alltid att vara det viktigaste man har. Alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar