fredag 15 januari 2010

Hur man än vänder sig har man ändan bak...

Jodåsåatt , som min gode vän Tärnan brukar säga, visst är det väl så.


"People take a bow..."


Man lär ta vara på tiden man får, se till att göra bra/rätt saker. För sig själv och för sin omgivning. Jag skulle nog säga att jag mer är en "giver" än en "taker", tolka det som du vill...
Igår när jag, Alice och Ellen gick hem från förskolan stötte vi ihop med en ko och en kalv av sorten älg... Jag satte upp Alice i vagnen och hennes ögon blev stora som tefat. Nog för att vi bor i skogen så är det ju trots allt tätbebyggt område. Ellen blev först lite rädd, "Jag vill inte gå närmare..." men när hon märkte att de gick bort när vi gick emot dem sa hon lite sturskt "Dom blir bortskrämda av en femåring, phy!" Jag gick och mötte Adelina, för ovanlighetens skull, på väg hem från skolan och berättade att det var älgar i skogen. "Vad kul" säger hon glatt. "Men vad skulle du göra om du kom här helt själv och det stod en älg på cykelvägen?" undrar den lite mer oroliga pappan. "Jag skulle gått vidare, den flyttar sig nog!"
Har idag haft en skön förmiddag med Ellen och Alice, lite lek, lite handling och lite lunch. Nu väntar jag på att de stora tjejerna ska komma hem så jag kan få leka att jag är Larry Poromaa sen bär det av mot nya äventyr!

3 kommentarer:

  1. härlig film :) jo jag ska skaffa mössa :) fick dyviks nr på medlemskvällen.

    SvaraRadera
  2. Hej, skidentusiaster!
    Hur har ni det i Grönklitt?
    Undrar Morfar

    SvaraRadera
  3. Hej pontus med fam.
    Grattis till ett bra spelande Modo i e.m.
    Ett helt annat Modo än de sista matcherna.
    Malek stod ,hade inga svåra puckar!

    Hälsningar Experten.

    SvaraRadera