tisdag 12 januari 2010

Julgranplundring!

Tjugondedag jul är ju inte förrän imorgon men för att få ihop det så kör vi ut julen redan idag! Igår satt jag och 3 döttrar och pysslade med strutar. Ellen och Julia gjorde sitt för att hjälpa till men Alice var mer högt än lågt med sax, tejp och annat. Men resultaten blev väl helt okej med tanke på omständigheterna.

När man satt där och pysslade kom jag osökt att tänka på "Pyssel & papp" som Galenskaparna gjorde en gång i tiden, det är ju fantastikt kul!
Det blev även lite mandelmassefigurer och små chokladbollar att stoppa i strutarna.
Idag har jag ägnat förmiddagen åt att fylla i papper till FK, spännande... Lilleman (nannyn) har tvättat bilen och nu ska vi gå ut i solen och åka skridskor. Ellen, jag och Bengt i alla fall, Alice sover!


En trött gran som ska få vila sin tid...

4 kommentarer:

  1. Men hu ska inte grenarna peka uppåt så trött har jag aldrig sett en gran, tur at det fått sin sista vila fina strutar, det var väl inte godis i dem med tanke på J. Kramisar hälsa nanny:-)

    SvaraRadera
  2. våran gran ska stå till påska

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig julgransplundring! Jag slängde bara ut granen med dunder och brak och barr över hela hemmet.

    SvaraRadera
  4. Nej våran gran ska inte stå till påsk!! får jag som jag vill försvinnerden idag :)/ Sofia

    SvaraRadera