lördag 13 mars 2010

200 inlägg!


Vet inte om det är något att fira men jag och Alice äter godis hur som helst! Mitt eget alkoholförbud kvarstår (i alla fall till klassåterträffen...). Frun målar och tre tjejer kollar film så jag passar på att skriva. På helgerna är det lite svårare "att komma till".

Det skulle varit "Vårpoffen" (det är en skidtävling även om det låter som något helt annat) idag för Adelina och Julia men vi (jag och frun) tog ett moget beslut i går kväll att vi skulle strunta i det. Klisterföre och 8,5 mil enkel resa för max 15 minuters åkning kändes lite väl även för oss...

Det har i stället blivit "sista" i dag med vissa frågetecken. Sista lördagen på hockeyplan, sista lördagen med ett skidpass på elljusspåret? Sista natten för Adelina i sitt gamla rum? Trevligt sällskap både på isen och vid lunch. Både svampiga och frasiga våfflor och familjen Wilén.

Dags att sluta detta inlägg nu, fotbollssäsongen börjar, snön ligger djup, helt galet! Öster till Allsvenskan? Det känns lika avlägset som LIF i Elitserien? Vill ju gärna se mitt Modo i Arenan. Hoppet är ju dock det sista som överger en...

1 kommentar:

  1. Har du inte skrivit att man kan ha roligt även utan alkohol???

    SvaraRadera