måndag 15 mars 2010

Sjuka?

Det är alltid svårt att dra gränsen. Är man sjuk när man har 38 grader och lite ont i magen? Julia fick i alla fall vara hemma från skolan idag, sjuk eller inte. Frågan är hur jag ställt mig till det om jag eller frun inte varit föräldraledig. Alice hostar slem och är lite hängig men det fick lov att bli gympa ändå.

På gympan märktes då inget och Julia ville ju följa med. "Jag kan sitta på läktaren, jag tar med en bok så jag kan läsa...". Jo men visst, Sparbankshallen lockar ju inte direkt till att sitta still! Om hon var still 5 minuter på den 1 ½ timme vi var där så överdriver jag inte.

Som sig bör när man är hemma så ska jag nu gå ut i solen och ta mig en kopp kaffe. Jag kanske får sällskap av min "sjuka" dotter, det är ändå rätt mysigt att få "bara vara" med en i taget.

1 kommentar:

  1. Njut nu lite med att bara får vara med GosJullan det är kanske där sjukan sitter ibland. Kramisar hälst till Jullan idag.

    SvaraRadera