onsdag 24 mars 2010

En dröm kanske...

…om jag varit kvinna och gillat män i uniform. Nu hade de i och för sig inte uniform utan de var civilklädda. Men det kändes trots allt tryggt att sitta och fika och äta lunch med Dalarnas troligen snällaste poliser. Det kändes också kul att byta sitt umgänge från 2 st 6-åringar till två ”vuxna” karlar.

Min gode vän konstapeln har varit på besök i dag med sin son. En av hans kollegor kom också och var här en stund. Ellen kände sig lite krasslig (eller så ville hon bara träffa Nils…) och fick vara hemma. Det blev lite lek, mycket prat och memoryspel. Ellen imponerade med sitt kom-ihåg! Trevligt hade vi alla 6 och nästa gång kanske jag och Alice tar oss till Grycksbo.



Nu efter en god middag (pannbiff, lök och potatismos), avklarat föräldramöte (frun var där) och efter att ha nattat 4 döttrar ska jag ta min kopp te och gå och sätta mig i tv-soffan.

Nej, visst fan jag har ju en maskin att hänga…

1 kommentar: