tisdag 2 mars 2010

Det som göms i snö...

Det kan vara hundskit eller en borttappad spade eller i vissa fall en hockeyplan... Man skulle ju kunna vänta på tö men i dag fick jag bort all snö! Fick god hjälp av världens bästa Gunne som hade besök av vår guddotters kusiner som ville åka lite! "Är det okej om de åker om jag hjälper dig att skotta?" undrade hon. "Självklart", sa jag. "Men de bor ju inte här.", sa Gunne då. "Men det finns många barn som åker här och som inte har skotthjälp med sig..." svarar jag. Vi (jag, Adelina och Julia) åkte 3 ½ h och Ellen och Alice var med i 2 så självklart ser man till att utnyttja planen!

Nu på eftermiddagen har jag pulsat runt med skidor och satt ut skärmat till morgondagens aktivitet. Hoppas det kommer några som vill prova skid-o det kommer bli kul för de som kommer! Det är mycket snö i skogen kan jag lova så jag hoppas de håller sig på spåren...

Nu ska jag bort till Källan och fixa det sista inför i morgon. Jag lämnar frun med 4 döttrar och ett av projekten 2010 som hon nu satt i gång, det kommer att bli så bra, när det blir klart...

För att stilla lite OS-abstinens kan man kolla på Best Of Johan Ejeborg, det gjorde frun och jag i går kväll vi hade roligt kan jag lova!

1 kommentar:

  1. Nyfiken är det Adelina som det berör tro. Kul om det kommer lite folk på SkidO så tjejerna får lite kompisar att träna med.

    SvaraRadera