lördag 27 mars 2010

Lördag i Sävsjö

En dag som började i spyor. Alice vaknade, gick upp och åt frukost men blev pappig och klängig. ULK, så var hennes pyjamas och mina jeans nerspydda. Hon har fått behålla ett rivet äpple nu så det känns bra. Eftersom jag lovat mig själv att ta det lugnt på klassåterträffen i kväll så hoppas jag inte dagen slutar på samma sätt, men då har man ju nåt att skylla på... ;-)

Härlig att möta våren här i Småland. Riktigt varmt och skönt i dag med lite solsken och fågelsång! Tog en löprunda med PeeWee som sällskap på cykel och såg både ormvråk och en hel drös svanar på en åker. Krokusarna blommar i rabatterna och trots att det fortfarande är mycket snö kan man hitta lite barmark i skogen.

Ellen stortrivs med att spela Alfapet, FiS och memory med sin farmor och farfar. Nu ska jag stryka skjortan innan det bär av till Karmefors för lite förfest med 9 B, det ska bli trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar