tisdag 23 mars 2010

Hel lekdag!

Har just nu lunchpaus här på förskolan Tillas. Ellen fick kompisbesök redan klockan 7:40 i morse. Maja ska stanna hela dagen tills de blir hämtade för att gå på gympa klockan 4. Ännu så länge har det varit utklädning, lek med dockteater, veterinärlek, målning och ritning. Efter lunch ska det bli film och eventuellt lite nagelmålning innan jag "slänger ut" dem i snön.

I går kväll gjorde jag min plikt som fadder och hade ett vakande öga på en sovande tjej innan super-Gunne kom och löste av mig. Guddotterns (gravida) mor och far åkte till Falun för att kolla till "pyret" och mamman. Alltid skönt att få bli kollad av "proffsen" i Falun.

Jag är även i dag i det tröttaste laget, Alice vaknade alldeles för tidigt i morse och var trött för en stund sen, Pappelinamattan fick duga som täcke på köksgolvet...



Jag kanske också ska lägga mig på golvet en stund och ladda inför kvällens träning men mattan är nog för kort...

1 kommentar:

  1. HUR ÄR DET MED ER ALLA? HAR ALICE BLIVIT BRA FRÅN FÖRKYLNINGEN?

    SvaraRadera