fredag 12 mars 2010

Det är ju trots allt bara en lek…

Middagen stod serverad exakt halv fem, det tackar och bockar man för! I övrigt var det en mörk kväll. Gick och la mig redan 21:30, både trött och less. Hade hoppats på en lång skön natt sömn men Alice vaknade till vid 2 och sedan låg jag vaken en timme (jag har bara mig själv att skylla). Känns dock surt att de inte kunde knyta ihop det när man har allt i egna händer med tre omgångar kvar. Jag pratar så klart om hockey…

Så här dagen efter (jag vaknade dock trött, sur och grinig) får man dock lite perspektiv. Lite sommarlov var nog precis vad grabbarna behöver, de har ju trots allt kämpat i snart 55 omgångar. Skönt att slippa skaffa ”slutspelsskägg” med min skäggväxt… Hoppas dock att inte något av de 4 lagen (FBK, LHC, HV och FHC) tar hem skiten, heja SAIK! Hoppas Modo rensar lite och tar till vara på sina juniorer och ungdomar ett tag och bygger för framtiden. Vilka spelare de ska behålla får jag ta en annan gång (om jag orkar), men Pikkarainen och Zuccarello vore inte fel att ha kvar.

Har spikat lite golvsocklar idag igen med mina 2 underbara småtjejer lekandes vid min sida. Nu ska jag ut i solen och äta klart den goda våffelunchen! Det är ju trots allt detta som är livet! Men nästa vecka ska föräldrarna möta P/F-02 i innebandy och då blir det ingen lek!

2 kommentarer:

  1. Toppenbild nu är det Vår. Ta det nu på lek och du får väl gå på knä när ni möter den yngre generationen. Glöm hockey och se framåt. Kramisar

    SvaraRadera
  2. bra inställning pontus,bara en lek haha

    SvaraRadera