fredag 26 mars 2010

SJ

SJ höll vad dom lovade, i alla fall nästan hela resan... Vi kom iväg något försenade men kom i tid till Sala för första bytet. På tåget mellan Sala och Linköping fanns det inga bokningsbara platser så det var stundom väldigt fullt. Som väl var fick vi tag i sittplatser från Sala och "oss flyttar ingen på".

I Linköping tar det då stopp, tåget vidare är INSTÄLLT! Klockan har precis passerat 18 så biljettförsäljningen är stängd. Ringer upp SJ (numret står på alla deras trasiga biljettautomater). De bokar om våra biljetter till en senare resa och ska skicka ett SMS. Det kommer inget SMS men jag fick bokningsnumret så vi traskar upp till ett ATG-ombud (bra att tjejerna får röra lite på sig och att man får prata lite med Luxandra).

ATG-ombudet kan inte lämna ut några biljetter med den koden. Tänker att det går väl förklara på tåget, men jag har ju 2 döttrar med mig så det vore ju önskvärt att fixa innan avresan... Ringer SJ igen, pengarna på mobilen tar slut! Ett snabbt köp av refill och på´t igen. De SMS:ar (nu till rätt nummer) och vi kan i lugn och ro sätta oss på tåget. Tåget tar oss bara till Nässjö så Experten kommer och hämtar oss, tack! Måste passa på att tacka SJ också för vi kom ju trots allt fram!

Som väl är hade jag två strålande döttrar som (förutom ett storsprall med farbror i Linkan) åkte tåg som om de var värsta pendlarna. Vi bytte tåg, lyssnade på musik, ritade, åt godis, åt matsäck och så vidare. Det har helt enkelt varit en fröjd att åka.

Ellens och min godnatt konversation.
"Vad du har varit strålande i dag! Vad kul det var att åka tåg med Er!"
"Tack för att jag fick följa med, du är världens bästa pappa!"

Kommer in i mitt barnhems gamla badrum och häpnar över hur fin det blivit. Det är inte utan att man blir lite sugen att börja i badrummet hemma. Kanske ska åka hem lite tidigare, hmm, men då får det bli Swebus...

2 kommentarer:

  1. Pontus, strålande bra gjort av er alla tre!
    Vilken resa!
    Hälsa Mamma, Pappa och bröder med familjer
    Morfar

    SvaraRadera