fredag 5 mars 2010

GW part two

Räddad av webbradion och NHL! Fantastisk skön och viktig seger i går mot östgötarna, när barnen somnat stod det 6-0... Hittade då en gammal skiva som jag fått av lillebror med NHL 2000! Nostalgi att spela lite dataspel (det var ett bra tag sen) och med lirare som Larionov, Yzerman och Dandenault i Detroit gick det några timmar. Kryddade det hela med att skapa en Zuccarello och en Funke som stärkte upp lagets förstalina.

Morgonen och förmiddagen idag var som vilken fredag som helst. Ellen, Alice och jag hemma. Frukost framför tv:n (vi kör det på fredag-söndag). Det blev en tur bort till hockeyplan när temperaturen stigit och, precis som i går, varm saft och apelsin i solskenet. Skillnaden mot en vanlig fredag är att det inte kommer hem 2 döttrar från skolan och ska ta hand om sina veckobrev, läxor och eventuella idrottskläder. Undra vad vi ska hitta på i eftermiddag?

Middagen i kväll är spikad, det blir grillad kyckling och pommes frites, matlagning på riktigt låg nivå men som sagt det är inge kul att laga mat till sig själv (döttrarna bryr sig inte). Sen blir det Bolibompa innan läggdags. Även om jag inte ser Let´s dance så är det då saknaden av mina tre bortsprungna får kommer bli som störst. De brukar se det, men...

...jag har bestämt träff med Ward, Krupp, Maltby och Draper även i kväll. Säsongen är lång, 75 matcher kvar... I kväll ska jag försöka byta till mig Forsberg och Näslund. Vilken kedja med Forsberg-Zuccarello-Näslund! Men visst ja, det är ju Modo 2010!

4 kommentarer:

  1. Lycka till med din match. Har varit och köpt lite pyssel till lite flickor pärlplattor och memory med Bamse. Längtar jag också.

    SvaraRadera
  2. haha heja modo :)

    SvaraRadera
  3. Kvalitén är hög på det spelet. Sidledspass och direktskott

    SvaraRadera
  4. Sidledare o direktare mål varje gång... Då e 75 matcher en lång säsong :-) men kul att p lirar dataspel... Lite nördvarning??

    SvaraRadera