fredag 19 mars 2010

5 minuter bara...

Det gick ju att städa även om det är fredag. Jag och Ellen fuskade, men bara lite...
"När ska vi ta trasorna", undrade Ellen.
"Vi tar det nästa vecka, det är inte kul att damma...", svarade jag.
"Hm, men det tycker ju jag!", sa hon glatt.
Som tur stod hon inte på sig utan "tog sin datatid" istället.

I går kväll var det innebandymatch, P/F -02 - Föräldrar. Föräldrarna förlorade, inte mig emot, men jag vet inte vad syftet är om man som motståndare till barnen inte ens försöker spela. Det ser rent patetiskt ut när vuxna män går omkring på en innebandyplan och "låtsas spela". Undra vad det ger för signaler? Nog är det väl kul för barnen att få göra mål på vuxna men jag vet inte hur det känns när man som barn märker att man som vuxen gör sig löjlig?

Idag är det riktigt pissväder och jag kommer få hem 2 blöta döttrar om en stund. Alice ligger och sover i vår dubbelsäng. Jag pratade med VC i dag och de tyckte att det nog är bäst om hon sov inne om hon har feber. Tänkte nästan be henne komma hit och lägga henne. Det är inte lätt att få henne att sova inomhus när hon älskar att sova ute i sin vagn så här efter lunch.

Ellen är i full färd med legot nere i pysselrummet och jag känner mig allmänt oanvändbar. Det blir nog att ta igen några minuters sömn från de senaste nätternas host- och feberattacker. Det ser rätt mysigt ut där hon ligger...

4 kommentarer:

  1. Ja huga vilket tråkväder... skönt ändå efter en promenad när man kommer in i värmen men svårare när man har sjuka barn. krya på er!

    SvaraRadera
  2. Ge Alice en kram från farmor det verkar vara så att det kommer en förkylning vid den här tiden hos henne, har bilder från förrar året och det var likadant. Kramisar vi längtar efter er.

    SvaraRadera
  3. haha kan tänka mig pappa Funke knäcker klubban mot ribban vid baklängesmål och blänger argt på någon annan förälder som jobbat hem för dåligt.

    SvaraRadera
  4. Hur har ni lagt upp det med "datatid"?

    Fru Groth

    SvaraRadera