lördag 6 mars 2010

GW part three

Efter inlägget i går blev det till att sitta i solen en stund. Det är ju fantastiskt skönt när den värmer som den gör nu. Det blev även bad i badkaret för mina två jäntor i går eftermiddag. Passade på att träna lite under tiden...

Ska ge mina döttrar rejält med smörj i kväll. Missförstå mig rätt, vi var och badade i simhallen på förmiddagen i dag och bad torkar ut huden. Det var ett tag sen Alice var i väg men det märktes inte. Full fart själv i vattenrutschbanan och hopp från kanten i lilla bassängen. Så fort hon kom upp ur vattnet skulle hon på´t igen.

Blev själv med Alice efter lunch eftersom systrarna Fredriksson var leksugna. Tog då med mig henne för att kolla på a-laget i innebandy. Det är lätt att sitta på läktaren och spela, men också väldigt frustrerande! Är själv van att prata mycket på plan och då blir man less när man tror att killarna spelar i ett bibliotek med stora skyltar som säger "TYSTNAD TACK". Markeringen i försvaret var väl inte den bästa och när man spelar utan målvakt (eller var det nån?) blir det många mål i tom bur... Vid ställningen 4-12 efter halva matchen tröttnade Alice (eller var det jag). Offensivt är Leksand ett bra lag, mål gör de alltid, man ska ju trots allt fokusera på det positiva...

I kväll väntar webbradion och NHL igen. Ellen vill se lite av Melodifestivalen, vi får väl se vad hon orkar med efter denna heldag med bad och lek. Lite godis efter middagen och en sockertopp på det för att lagom dippa och somna vid 8 är min plan, hoppas den håller!

3 kommentarer:

  1. De är väl klart att Ellen ska se Melodifestivalen hopas att hon orkar en lång stund. Du får spela sedan. Kramisar

    SvaraRadera
  2. Alice var verkligen tuff i bassängen! Skönt med lugn lördag med melodifestival på tv....... och Vasaloppet på tv i morgon bitti!

    SvaraRadera
  3. förstår om du tröttnade det var bland det sämsta jag varit med om :(

    SvaraRadera