lördag 20 mars 2010

Vattnet ska ju ha någonstans att ta vägen...

Det bidde inge sova i går. Ellen som lekte så bra påkallade min uppmärksamhet och samtidigt vaknade Alice till. Efter att ha fått Alice att somna om blev det lego-lek även för mig...

Hemgjord pizza till middag och egen tid (Let´s dance är inget för mig...) efter det tills barnen lagt sig. Sedan bestämde frun, jag och svärmor att i morgon efter lunch blir det Aqua Nova för 5/6 av familjen. Man lär passa på när det finns någon som kan ta hand om en förkyld Alice (feberfri sen fredag kväll, skönt)!

Sagt och gjort, efter en förmiddag med plock, pannkaksstekning och avrinningsproblem satte vi oss i bilen mot Borlänge! Känns ju sådär att gå in när det är årets kanske varmaste dag, men vi hade en riktigt rolig eftermiddag alla 5. Glada och tacksamma barn är ju underbart! Att sedan komma hem och middagen, så när som på dukning, är klar är ju helt okej!

Känner mig lite trött men i morgon är det nya tag igen. Adelina ska spela innebandy! Ska fan i mig hitta avrinningsröret innan dess... Förresten är det någon som är förvånad över den dopade "svenske" paralympikern? Han är ju finne! ;-)

2 kommentarer:

  1. Var har du avrinningsproblemen? Inne eller ute. Håller tumarna för Lina det är en vinnarhelg, både Alexandras och Lukas lag har vunnit idag. Kramisar

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt! Vi ska snart och bada med Gustaf igen tror jag det var så mysigt.

    SvaraRadera