tisdag 9 mars 2010

Flyttkaos

Ett av årets projekt här hemma är att vi ska byta lite rum. Det ska tapetseras på några ställen och grejer ska flyttas. Det innebär just nu att det ser lite kaosartat ut. Det kommer att bli riktigt bra men det är ju inte bara att göra med 4 barn och aktivitetsfyllda kvällar och helger. Det får, som alltid här hemma, ta den tid det tar men det ska bli riktigt skönt när det är ordning igen...

Jag har bara Alice hemma i dag eftersom Ellen ska på 5 ½ års-koll i morgon och hon ville prångt gå på förskolan i dag (det bjuds på glass). Alice har gått omkrin i sina nya stövlar hela förmiddagen medans jag har skruvat ner lite och spikat upp lite. Pauser då och då för att läsa lite sagor och mysa lite. Jag har målat lite "Hinsebergsgrått" i Adelinas blivande rum. Vi har många gråa väggar hemma och enligt vår vän Mike är de "Sätergrå" (syftat på Skönvik). Har aldrig varit på "Säter" så jag kan inte uttala mig, dock är då "Hinsebergsgrå" en helt annan grå ton...även om jag uppenbarligen inte varit där heller.

Kommer inte hamna där heller men kanske någon annan sluten anstalt eftersom jag nu ska ge mig i kast med dessa gardinstångshållare.



Man undrar i sitt stilla sinne hur formgivaren tänkt? Hur ska man kunna skruva i övre skruven utan ett specialverktyg från "Parenko"? Konspirationsteorier...om ni inte hör från mig på ett tag vet ni var jag är.

2 kommentarer:

  1. Du är hålen lika stora? de brukar ju vara en skjutmån på de översta. Lycka till. Kramisar

    SvaraRadera
  2. det är nog en kvinna som designat tror jag.

    SvaraRadera