torsdag 4 mars 2010

Grass widower part one

Skridskor med Julia och Alice på förmiddagen. Varm saft och apelsin sittandes på ett liggunderlag i strålande solsken precis vid isen. Kaffe med frun i solskenet på eftermiddagen, det är underbart med sportlov!

Nu på eftermiddagen har man blivit gräsänkling. Helt ensam är jag inte, 2 döttrar är kvar med mig. Frun tog 2 döttrar till Örebro för att de ska se "Andra chansen" på lördag. Ellen blev ledsen "Jag kommer att sakna dem...". Vi tog vägen förbi Statoil och hon fick gå in och köpa Melodifestivalen 2010 helt på egen hand. Sedan var det bra men "Jag måste ringa och säga godnatt till dom när jag ska lägga mig!".

Det är ju mindre roligt att laga mat till sig själv och 2 döttrar så idag blev det pizza från Amore. Undra vad det blir för middag i morgon? Vad som är än värre är ju att vara ensam när döttrarna somnat. Det är riktigt tråkigt, tur att det är en bra film på TV 6 i kväll. Det finns ju en anledning till att man valt den frun man valt och nu saknar jag henne redan...tre timmar sen tåget gick! Men den som väntar på något gott...

4 kommentarer:

  1. Ni är för gooa men har man framkallat ett sånt förhållande mellan alla familjemedlemmar så är det väl bara att njuta och vänta. Kraaam

    SvaraRadera
  2. Hämtade tre leksingar vid tåget i kväll. Alla var på gott humör!Det är bara ett problem med er alla sex, ni blir bara sötare och sötare för varje dag, som går!
    Håll ut Pontus, de är snart tillbaka till Leksand!
    Ha det bra!
    önskar Morfar

    SvaraRadera
  3. Att längta efter någon är att finnas på riktigt!! Vi var på genrepet i göteborg, och nu blir det att svänga in på statoil på väg till branäs så att vår dotter får sjunga med i hennes favorit Yeba :)

    SvaraRadera
  4. ta napoli imorgon då lika goda pizzor men trevligare personal.

    SvaraRadera